Instytut Literaturoznawstwa i Językoznawstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach chce w prosty sposób skomunikować urzędników i mieszkańców. Kilka tygodni temu ruszył projekt “Prosty język w urzędzie”. Głównym celem działalności internetowego Centrum „Prosty język w urzędzie” jest redukowanie komunikacyjnych barier między obywatelami, a instytucjami publicznymi. Centrum zostało założone przez dr Joannę Kowalczyk w ramach ogólnoświatowego ruchu upraszczania języka urzędowego (Plain Language).
Prosty Język w Urzędzie Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika
Na stronie Centrum obywatele korzystający z usług urzędów mogą zadać pytanie dotyczące terminologii prawnej, prawniczej i administracyjnej. Pracownicy urzędów również mogą uzyskać porady językowe i stylistyczne wspomagające wdrażanie zasad ogólnoświatowego ruchu prostego języka (Plain Language).
Gdzie zadać pytanie? Gdzie znaleźć odpowiedź?
„Strefa Obywatela”:
https://ilij.ujk.edu.pl/strefa-obywatela-pytania/
„Strefa Urzędnika”:
https://ilij.ujk.edu.pl/strefa-urzednika-pytania/
Centrum nie dokonuje interpretacji przepisów prawnych, pism urzędowych ani ich fragmentów. Udzielone odpowiedzi nie są wykładnią prawną.